När fordonet står stilla laddas det inbyggda batteriet i första hand (laddare, solcell, bränslecell etc.). Om fordonet står på tomgång under en längre tid fortsätter startbatteriet att laddas ur som ett resultat av batteriurkopplingen. Men många fordon belastar även startbatteriet under säsongen, eftersom vissa förbrukare (radio, multimedia, parkeringsljus, larmsystem etc.) alltid är anslutna till dem. Standby-laddarna ser till att även startbatteriet laddas, beroende på laddningstillståndet för ombordbatteriet. Varianten 0 A - 2 A räcker vanligtvis för rent batteriunderhåll. I grund och botten rekommenderar vi varianten 0 A - 5 A Pro, eftersom moderna LiFePO4 (litium) batterier även här kan anslutas som inbyggda batterier.
När fordonet står stilla laddas det inbyggda batteriet i första hand (laddare, solcell, bränslecell etc.). Om fordonet står på tomgång under en längre tid fortsätter startbatteriet att laddas ur som ett resultat av batteriurkopplingen. Men många fordon belastar även startbatteriet under säsongen, eftersom vissa förbrukare (radio, multimedia, parkeringsljus, larmsystem etc.) alltid är anslutna till dem. Standby-laddarna ser till att även startbatteriet laddas, beroende på laddningstillståndet för ombordbatteriet. Varianten 0 A - 2 A räcker vanligtvis för rent batteriunderhåll. I grund och botten rekommenderar vi varianten 0 A - 5 A Pro, eftersom moderna LiFePO4 (litium) batterier även här kan anslutas som inbyggda batterier.